onsdag 19 januari 2011

jag kom på att jag vill göra en års revy. so here we go!

januari: jag jobbade, åkte skidor,vi fick besked om att dom skulle renovera vårat badrm (vilket värkligen behövdes) så vi fick börja duscha på åregården, njöt av att käka skidåkarluncher i tege, kolla på sunes sommar, hade pankakskvällar, träna på golds för första gången för fredde ljungberg träna där. jag såg han inte och fick världens tränings värk. negativ upplevelse. jag tappa min telefon (som för övrigt var miljövänlig) så jag fick köpa mig en iphone (som jag fortfarande vårdar ömt) jag köpte min speed light blixt. sen gjorde jag några heta videobloggar jibbichfantastik!!



Februari: jag blogga från min iphone, jag åkte till järvsö och träffa marrebanan och världens finaste benjamin. jag träffa lill-babs trevlig dam. jag fota på bygget, träffa självaste darin ( min stora ungdoms kärlek) jag testa dricka kaffe, ingen hit.. jag va sjukt fin i håret. jag fick photoshop på datorn, och jag åkte skidor.


Mars: det var månaden jimmpa fick sin födelsedags present att köra lambo på isen. jag tog tikka för sven och david drog ner till gävle innan dom åkte till norge. jimmy begav sig till norge för att plugga till arbetsdykare. jag grät. jag blev särbo. jag hade tikka. det var skype. jag plocka ur mitt löshår. jag satt i nytt löshår. pj klippte mig lixom martan. jag köpte en ny jacka. jag fixa gym kort.


April: den var påsk, min familj kom hit, jimmy kom hem. alla lämnade mig på en och samma dag nästan samma timme jag grät.jag hade tikka att luta mig emot. jag pysslade, lite armband.jag fick ett sjukt fint påsk ägg av jimmpa som innehöll ett linne från NEFF. jag fick mina första ray ban pilotbrillor (som fick uppleva ett dystert öde). grilla korv med mina pensionärs grannar nere på sjön. gjorde härliga videobloggar. träffa blondinbella. mimmi kloow var i byn. hanna kom och hälsa på. galna kvällar på bygget. jag körde hem till östhammar sen vidare till norge. jmmpa fyllde 30. börja cykla på promenaderna med tikka, cykla till tegefjäll. skitigt ute.


Maj: min månad då jag fyller år, det var översvämning i byn eller nere vid stranden vårfloden. jag jobba och promenera med tikka. jag baka cupcakes. pyssla armband. var i östersund. åkte till östhammar där jag fick vara med jimmy en helg. jag fick en tårta i födelsedags present. jag drack snapple.jag fick mitt fasta 50 i födelsedags present av mamma och av jimmy fick jag ingen.



juni: jag var in till ösd och gick på SATC2. jag satt i nytt löshår. jag gjorde naglar. jag flög ner till sthlm för att göra jennys möhippa. fick en ny glassbox till macken. det var översvämningar i byn och inga bilar kom till macken pågrund av massa sten och lera i ras massorna. jag och jo fira martan 25 med att klä ut oss till kjelle och rose-marie. hade byarundan. drack lyx.shake. köpte nytt dusch draperi. fria keebos födelsedag. och jag cykla downhill.


juli:gjorde nya naglar. hade nedräkning för hemgång och att jimmpa skulle komma. jenny och mattias fina dag. var på dollar store. hade road trip med marty. stanna till i järvsö och fika med marrebanan mfl. tesse kom upp på besök. sjukt kul. jimmy börja jobba.kpre byxor på rea för 150 spänn. cykla downhill. klar av kanonröret.börja fundera på att börja plugga. grilla hos kajsa.


augusti: SEMESTEEER!! och allt vad det innebar. hänga i gäng.grilla.öregrund.öltält.mina rayban försvann när jimmpa hoppa i sjön med dom.träffa chilli. koffmaestro. öland.i nflyttningsfest i gävle hos familjen claus.gränby med carro.fika med mimmi. punka med audin i svenstavik. sven fick hämta oss.klippte av mig håret. en längre page.



september: cykla downhill. var i storstan. inflyttningsfest/födelsedagsfets hos ruben.fylla. gävle.köpte nya byxor. köpte bmw:n. börjar bli höst. köpte cicci. testa öronljus. ingen hit.katten janne hitta mig på macken. han hitta hem efter jag la ut efterlysning på facebook om honom. jag klippte undercut!!! minusgraderna börja smyga sig på.


oktober:promenera med annika och bella i skogen. världens finaste tove kom till världen. packa väskan och åka hem och kolla på miraklet. gjorde mina naglar gröna. fick vip inbjudan till peaks öppnings kväll. cykla försista gången denna säsong. tikka och jag gick till björnen. va till blanktjärn. marrebanan och benji var här och hälsa på. höstmarknad. vakna av en råtta. hade panik utgång i sthlm=hemgång. kolla toy story 3. promenad till hummel. sweet ställs omröstning. gul rosa vann. andra tyckte jag skulle köpa pälsrock. köpte min peak dunjacka. börja spela innebandy i duved med grabbarna.



november:åkte till egypten, väldigt impuls.gött som fan. tove fick en tavla om mig. köpte solglajjer ett par appertiff. dök förförsta gången i mitt liv. såg sköldpaddor och en massa flummiga fiskar. körde på en fågel som fastnade i kofångaren.åkte skidor första gången för säsongen.räknade ut vad det skulle kosta att ha en mjukglassmaskin. kroon och erica var här och hälsa på. jag ramla i backen. gjorde julfint. börja spara pengar 45 kr per dag. räka ut vad det blir på ett år.jag köpte mitt sweet ställ.


december:jag åkte till säla. sjukt roligt. där vi spela spel. åkte skidor bada på badhus. blev fulla.hade sjukt kul. tesse åkte till usa jag skrev en önskelista.hade en av säsongens bästa dagar i duved, ny pistat, folktomt och sol. lovely. glöggprovning. åkte mer skidor.bygget öppnar.martan kom upp och hälsa på. handla julklappar.fira jul med våra familjer - tesse :(. massa julklappar.platt gran. perra och ruben stanna över nyår. åkte puder. david bröt knät när vi var och skulle åka i duved. typiskt. det nya året infirades med vin och middag på beefen och fylla såklart!!skidor skidor skidor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket härligt inlägg ! Jag tycker om din blogg:) Kramar Michelle

marre banan sa...

Nice år. Jag hoppas du mår bra Lojsan, å jag tänker ofta på dig. Har så jävla dåligt samvete att jag aldrig hör av mig. Men så är det väl när man har kontant kort. Surt.. Men men. Jag saknar dig iaf.. PÖSS!